Letnja škola u Velikoj Britaniji – Chalfont 2016.

Ponedeljak, 18. jul

Počeo je i taj prvi dan. Prvi doručak u Chalfontu i početak testiranja. Nije bilo teško. Stigle su pohvale da smo jaka grupa i da ćemo dosta pokazati.
Usledila je šetnja kroz šumicu i livadu do obližnjeg sela – pravi engleski krajolik.
Večernja aktivnost – disko ili tenis?! Hmm, ipak smo za tenis, makar kao navijači. U Engleskoj smo!
I za kraj, danas smo zadali našim putnicima dva zadatka. Prvi je bio u vezi sa doručkom: What does a typical British fry-up consist of? Naravno, imali smo ga na meniju i videli smo sastojke: eggs, bacon, sausages, mushrooms, baked beans, fried tomaotes. Izvukli smo se bez pečuraka ☺
Drugi zadatak je bio vrlo subjektivan. Vodič Vlada voli shortbread. U prodavnici smo proverili od čega se ovaj keks pravi. Vrlo je jednostavan – flour, butter, sugar! A tako ukusan! Odlična preporuka za poklon ukućanima ☺

Utorak, 19. jul

Danas smo imali prvi pravi susret sa Londonom. Posetili smo jedan od najznačajnijih muzeja na svetu – Britanski muzej. Naši putnici imali su tri zadatka: da pronađu isklesanog Ramzesa II; zatim da pronađu gde su postavljeni ostaci atinskog Partenona i da saznaju šta su stavovi britanske i grčke vlade po ovom pitanju; i na kraju, da fotografišu jedan eksponat po izboru.
Ramzes II je bio lak zadatak. Saznali smo da je isklesan od jedne stene. Našli smo i ostatke Partenona, ali ovog puta nije bilo flajera i postera gde su izneti stavovi dve vlade za i protiv vraćanja ove postavke Grčkoj. Oduševila me je ideja učenika da pitaju kustosa, i eto nam odgovora. Vlada Grčke smatra da joj, istorijski gledano, ovo blago pripada dok Britanci smatraju da je ono deo svetske baštine i da u Britanskom muzeju imaju najbolje uslove čuvanja. Tree of Life je bio odabir nasih putnika. Ovu skulpturu izradila su četvorica umetnika iz Mozambika. U ovoj drzavi veliki je problem držanje ilegalnog oruzja. Njihove vlasti pokrenule su projekat razmene oružja za oruđe – puške i pištolji za asove i motike. Ovi umetnici došli su na ideju da pretope pokupljeno oružje i od tog metala naprave skulpturu drveta.
Nakon muzeja otišli smo do jednog od najpopularnijih mesta u Londonu – Covent Garden.
Uveče smo igrali košarku i ekipa našeg Marka bila je najbolja, a čestitke idu i Jeleni i Balši. Iznenadili su nas Tajvanci koji su odlično igrali ☺

Sreda 20. jul

Danas smo bili jako vredni. ☺ Časovi pre podne, pa posle pauze za ručak novi blok časova. Da se pohvalimo – najbolji smo u kampu, a naša Anastasija imala je jedina maksimalan broj poena iz gramatike od svih učenika u Embassy-ju.
Na časovima su radili kolokacije i konverzaciju, a neprocenjivo iskustvo bilo je igranje gluvih telefona sa malim Tajvancima.
Uveče smo se oprobali u stonom tenisu i karaokama. Počastili smo se i picom – nije baš najzdravija varijanta večere, ali nismo svaki dan u Velikoj Britaniji ☺

Četvrtak 21.7.

Danas smo opet u Londonu.
Obišli smo trg Pikadili koji je toliko puta predstavljen u udžbenicima. Nije baš velik, ali je pun turista. Tu smo primetili i jednu dobru prodavnicu suvenira. Bili smo i na obliznjem trgu Lester, gde smo se počastili slatkišima u prodavnici M&M World. Nakon toga, odlazimo u muzej Ripley – Believe It or Not. Saznali smo mnoge zanimljive činjenice, kao što su ko je bio najviši, a ko najdeblji čovek. Najveći utisak na nas ostavila je voda koja ima istu temperaturu kao ona kada je potonuo Titanik 1912.godine. Nismo izdržali da držimo ruke u njoj duže od 10 sekundi. Strašno!
Bili smo i na poznatom trgu Trafalgar, gde smo uživali u uličnoj umetnosti – neverovatni Joda koji lebdi u vazduhu i zastave država sveta nacrtane kredama u boji. Na našoj zastavi je bilo najviše novčića, makar onih bakarnih. ☺

Petak 22.jul
Časovi! Dan za učenje. Ponovili smo reči koje opisuju sportove, vokabular u vezi sa hranom, kolokacije. Posle ručka uspeli smo da otrčimo do obližnjeg Chalfont St Giles-a i kupimo sok, kroasane i slatkiše, a jeo nam se i namaz Philadelphia. Od večernjih aktivnosti tu je bio Olympics – poligoni sa zanimljivim igrama kao sto su rope pulling i „Don’t drop the egg“ race.
Nismo dugo ostali budni jer, kao što devojčice rekoše, čeka nas pranje i sušenje kose, a to traje! Sutra, Oksford ☺

Subota 23.jun

Da li u Oksfordu može da bude dosadno? Istorija i kultura su na svakom koraku, grad odiše tradicijom i istorijom, a opet, ljudi su moderni. Grad je pun turista, a tu su i prodavnice i restorani.
Obišli smo Christ Church koji se tradicionalno smatra koledžom koji je najviše aristokratski u Oksfordu. Naravno, deca ga najviše povezuju sa scenom iz filma o Hariju Poteru.
Dan je bio prelep i sunčan. Vodiču Vladi je ovo bio peti put u Oksfordu i prvi put da nije padala kiša! Ovo putovanje obećava ☺

Nedelja 24.jul
Danas upoznajemo London! Vozimo se londonskom podzemnom železnicom. Prvo odredište nam je Camden Town i čuvena pijaca. Sve je povoljnije. Naročito suveniri. Nedaleko je stadion Arsenala – Emirates. Vodite računa, ne izlazite na stanici Arsenal već na prethodnoj – Holloway Road ☺. Nešto smo naučili. Neki od nas su obišli unutrašnjost stadiona. Videli smo svlačionice, tribine, press salu, kancelariju Arsen Wenger-a. A onda taj shopping u ulici Oksford. Nastavili smo u tržnom centru Westfield. Nažalost, ostali smo kraće nego što smo mislili. Nedelja je i zatvaraju u 18.00h. Uostalom, i nije to tako loše. Kupovine nikad dosta, a treba nesto sačuvati za sledeću nedelju ☺

Ponedeljak 25.jul
Stigla nam je nova grupa učenika iz Italije. Broj dece se povećao. Danas je dan bio opušten. Imali smo časove pre podne, a popodne smo otišli u St Giles da kupimo neke potrepštine. Posle smo se ludo zabavljali gađajući se farbom koja se lako skida ☺. Uveče smo igrali zanimljivu detektivsku igru Mystery Murder. Imali smo tragove i pet potencijalnih ubica. Trebalo je da postavljamo pitanja i na osnovu toga odgonetnemo ubicu. Engleski jezik u funkciji ☺

Utorak 26.jul

Toliko smo na ovo čekali: London Tower, Tower Bridge, voznja Temzom, Big Ben, London Eye ☺ to je taj uobičajeni susret sa Londonom bez kojeg nije moguća ni jedna fotografija ili razglednica. Po povratku nas je čekao fudbalski susret Manchester United – Barcelona ☺.

Sreda 27.jul

Nove grupe – neki novi učenici su došli, a neki od prošle nedelje su ostali. Novi nastavnici. Uvek prilika za upoređivanje šta je bolje i interesantnije. Danas smo imali i protivpožarnu vežbu. Ovde se dosta polaže na protivpožarnu zaštitu. Glavni događaj je bila večera i zajedničko obeležavanje rođendana Lore, koja je imala rodjendan 21. jula i Marije, koja je danas imala rođendan. Nabavili smo mafine i otpevali im Happy birthday pred celom trpezarijom ☺ a uveče je bila žurka. Malo plesa uvek dobro dođe ☺

Četvrtak 28. jul
Kod Engleza se sve svodi na walking, walking and walking. Uverili smo se. Obišli smo Science Museum. Probali smo simulator letenja i okretali se za 360 stepeni. Ovaj muzej poseduje značajne naučne i tehničke eksponate: parna mašina, Fordov T model, Stivensonovu lokomotivu, kapsulu Apola 10… Predstavićemo vam jedan manje poznat eksponat, ali veoma zanimljiv, a to je kuća napravljena od najrazličitijeg materijala: tkanina, plastika, guma, metali, keramika… Svi ovi materijali su korišćeni u istoj srazmeri.
Nakon muzeja, imali smo dugu šetnju do Hard Rock Cafe-a. Morali smo proći kroz fensi Knightsbridge i pored čuvenog Harrods-a. Kada smo stigli na Marble Arch imali smo slobodno vreme i odjurili smo u Pizza Hut. Uplatili smo njihov buffet i mogli smo neograniceno da jedemo pizze, paste i salate i pijemo sokove. Preporučujemo ako volite da jedete ☺

Petak, 29. jul
Dobili smo sertifikate! Imali smo blokove časova i oko 17.30 imali smo okupljanje u sali i dodelu sertifikata. Zadovoljni smo ocenama i mišljenjima nastavnika. :))))

Subota, 30.jul

Kembridž – poslednja destinacija na ovom putovanju. Imamo nešto da podelimo sa vama – Egida je imala poseban program za Kembridž jer smo imali želju da vreme provedemo sami sa vodičem Vladom i obavimo poslednju kupovinu. Zakazali su nam punting već u 11.15 dok su ostale grupe učenika imale zakazanu vožnju u 13.30. Uživali smo u vožnji čamcem, razgledali prelepu arhitekturu, naročito King’s College, hranili patke. Posle toga imali smo dovoljno vremena da se prošetamo ovim prelepim gradom i da vidimo nekoliko zanimljivih mesta – The Round Church ili mesto na kojem je drvo jabuke koja je direktni potomak jabukovog drveta ispod kojeg je sedeo Isak Njutn. Nažalost, ostali nisu išli na punting jer je bilo organizovano venčanje na reci. Eto, naša grupa je fantastično prošla. Mali savet: sve što je zakazano obavite ranije, a slobodno vreme ostavite za kasnije :) I još nešto, ako ste u Market Street-u u Kembridžu (ne možete je promašiti!), a želeli biste da nešto prezalogajite, počastite se preukusnim falafelima. Za svaku su pohvalu, a i mesto je ocenjeno visokom ocenom na sajtu Trip Advisor.

Ostavite Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *