Utisci sa kursa arapskog u Maroku

Arapski pripada južnom ogranku semitskih jezika, pa time i afroazijskoj jezičnoj porodici. Njime govori između 300 i 350 miliona ljudi, što ga čini najbrojnijim od svih semitskih jezika. Iako postoje različiti dijalekti, svi Arapi koji govore standardnim arapski jezikom mogu se međusobno razumeti. Arapski svet Bliskog istoka i Severne Afrike (tzv. MENA regija) obuhvata 22 države.

Standardni arapski jezik preko Egide možete učiti u Rabatu, koji je glavni i četvrti po veličini grad Maroka. Grad se nalazi na obali Atlantskog okeana i reke Beg Regreg. Rabat predstavlja centar tekstilne, prehrambene i građevinske industrije zemlje, a pored toga i turistički veoma važnu destinaciju, za šta je i dobio međunarodnu nagradu 2013. godine. Duga i bogata istorija ovog grada ogleda se u brojnim spomenicima, muzejima i građevinama značajne arhitektonske vrednosti. Rabat je takođe poznat po svojoj gastronomiji, pa se mogu naći brojni restorani koji nude veoma kvalitetnu i raznovrsnu nacionalnu hranu.

ajtbinhaddu-maroko

Kursevi arapskog organizuju se u akreditovanoj internacionalnoj školi Sprachcaffe, koja se nalazi se u sofisticiranom delu grada, u blizini centra i plaže. Škola je smeštena u prelepu vilu, ukrašenu ornamentima i mozaicima, sa prelepim vrtom. Zvanični jezici u školi su arapski, engleski i francuski. U školi se organizuju kursevi standardnog arapskog jezika u trajanju od dve i više nedelja, po vašem izboru. U ponudi škole su standardni kurs, intenzivni kurs, kao i individualni časovi. Da biste pohađali kurseve, morate imati minimalno 18 godina.

Škola organizuje različite vannastavne aktivnosti i ekskurzije za svoje polaznike. Neke od ekskurzija koje škola ima u ponudi jesu posete gradovima Maroka (Fes, Kazablanka, Marakeš).

Rabat-1

Škola nudi porodični smeštaj u marokanskim porodicama. Sobe su jednokrevetne sa polupansionom. Porodični smeštaj prava je prilika da i posle časova govorite jezikom koji učite i na pravi način se upoznate sa običajima i kulturom zemlje u koju ste došli. Ne postoji bolji način da osetite čari zemlje u kojoj se nalazite, od života sa lokalnim stanovništvom. Postoji mogućnost  i rezervacije hotelskog smeštaja. Hoteli su locirani u neposrednoj blizini škole. U ponudi su jednokrevetne i dvokrevetne sobe.

Više detalja o kursevima arapskog saznajze klikom na: Škola arapskog jezika u Maroku.

rabat

Ukoliko razmišljate o učenju arapskog jezika, pročitajte pismo s utiscima jedne od polaznica kursa i saznajte zašto treba da rezervišete svoje mesto i doživite ovakvo nezaboravno iskustvo, koje ćete poželeti da ponovite.

Svakako, prezadovoljna sam svim. Porodica mi je bila sjajna! Zahvaljujući njima mi je i bilo tako lepo. Sa Khalilom i Miriam smo šetali skoro svako veče, gledali filmove, spremali zajedno večeru i zezali se, ja sam  malo učila srpski , dok su oni meni pomagali oko arapskog. Kada sam krenula kući njihova mama mi spakovala punu kanticu domaćih kolača da ponesem kući mojima.

Školom i predavanjima sam takođe zadovoljna, kao što sam već rekla, bilo nas je troje u grupi i profesorka ovde mi je rekla da se vidi napredak. Imali smo časove svaki dan od ponedeljka do petka, na kraju sam imala test i dobila sertifikat o položenom ispitu za moj nivo.

Rabat je jako lep grad, ali prvi dan sam se umalo izgubila, mada sam se snašla da izađem na ulicu i zaustavim taksi da mu kažem adresu ulice na kojoj sam živela tamo. Drugi dan sam već bez problema našla put do škole i nazad. Takođe sam išla jedan vikend vozom iz Rabata u Kasablanku sa drugom iz škole tamo, stigli smo u Kasu, kupili mapu i istraživali grad polako, sve taksiste smo odbijali, a ljudi na ulici su nas pozdravljali i pričali nam „Dobrodošli u Maroko“. Svi su jako fini tamo, mada kod nas ljudi misle da su divljaci nažalost.

Sjajna im je hrana, kući sam imala da probam sve domaće specijalitete i sve mi se sviđalo zaista.

Ne znam šta bih još mogla reći, sem da hoću nazad haha

Veliki pozdrav,

Jelena Rasković

avgust 2014.

Ostavite Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *